11 Ekim 2016 Salı

2016 Ekim Ayında Okuduklarım



Gecikmeli - Alper Beşe
Alper Beşe yine son dönem hikayecilerinden keşfettiğim bir yazar. Kitap isimlerini çarpıcı bulduğum için başlamayı tercih ettim. İlk olarak "Gecikmeli"den başladım. 
Öyküler tamamı ile mutsuz erkekleri anlatıyor. Yaşanan durumun öncesinde, bambaşka bir zaman, mekanda geçen olayları, karakterin derinliğini vererek anlatıyor ve tekrar yaşanan duruma geri dönüyor. Baştaki ile sondaki karakterler bu yüzden farklı geliyor. Tüm öykülerde bu tekniği uygulamış. İlginç bir deneyim oldu, fakat bazı hikayelerinde hikayeden o kadar kopuk duruyor ki, tekrar geri dönüşünüz zorlaşabiliyor. Bu handikabın dışında genel anlamda beğendim. Diğer kitabını da okuyabilirim.



Vikitap Puanı : Yok
Neokur Puanı : Yok
K.Yurdu Puanı : 8.0


"Seninle çene yarıştırmam olanaksız. Uzun susuşlarımı deşmene izin vermeminse bir yolu yok. Günlerdir çalışıyorum oysa bu role. Ezberim eksik, hareketlerim oturmamış."

"Kendini çok sevdiğin için mi başka kimseyi sevemiyorsun kimseden sevgi görmediğin için bu açlığını mı doyurmaya çalışıyorsun, hala bilmiyorum. İşin ilginci, ilgi isteğini hiçbir zaman saklamadın."

"Fillerde bile olmamasıyla övündüğün belleğin, uğruna avuç avuç uyku hapı içtiğin kadının adını sildi mi? Grotesk tepkilerin arasında samimiyetine en çok inandığım davranıştı bu girişimin."

"Aman bu nasıl barış/ Barışın böylesi görülmemiş/ El işte, ağız yoklukla dalaşta/ Kim açmış bunca okulu/ Kim basmış bunca kitabı/ Herkes ama herkes/ Gözleriyle tükürmeyi öğrenmiş.
Gülten Akın"



 6/10
 (Değişik bir tarz, denenebilir) 
Alakarga Yayınları, 6.84 tl, 110 sf, 2015



____________________________________________________________________
____________________________________________________________________



İt Kuyruğu - Aziz Nesin
Aziz Nesin yıllar geçse de eskimeyecek olan ender yazarlarımızdan. İt Kuyruğunda, sistem eleştirilerini sertleştirmiş, tamamı ile, üçkağıtçılığı, ülkede meşru hale gelmiş rüşvet ve kadro kullanma etiğini sorgulamakta.
En beğendiğim hikaye Evlenme İlanı oldu. 
Suya sabuna dokunarak, kinayenin çıtasını çok üst seviyelere çıkararak aramızdan ayrılan usta kalemi bir kez de ben buradan anıyor bu kitabı da şiddetle tavsiye ediyorum.



Vikitap Puanı : 8.3
Neokur Puanı : 8.5
K.Yurdu Puanı : 9.0


"Bir kadeh zehri yuvarladım ve yere uzandım. Şimdi damarlarım büzülecek, şimdi elim ayağım çarpılacak, şimdi kanım çekilecek diye bekledim. Bir şey olmayınca, bir kadeh zehir daha içtim, bir daha. Yine bir şey yok. Sonradan öğrendim ki, meğer bu memlekette yalnız sütler sulu, yağlar karışık, peynirler hileli değil, zehirler bile bozukmuş. Hani insan şöyle dört başı mamur bir intihar bile edemiyor."



 8/10
 (Kinayenin ustasından, bol öykülü ülke manzaraları) 
Adam Yayınları, 11.18 tl, 157 sf, 1992



____________________________________________________________________
____________________________________________________________________



Bütün Güzel Çocuklar Şüpheli - Umay Umay
Düzene karşı çıktığı için hapse giren uzun saçlı Atilla'ya mektup yazan kırmızı rujlu kadının feryadıdır bu kitap, şiirdir kimine göre. 
Umay Umay'ın sivri ve acı sözlerinden derleme.
Yakıyor, buruk tat bırakıyor, hafifçe sersemletiyor.
Bir günde de bitiyor.


Vikitap Puanı : 8.1
Neokur Puanı : 8.6
K.Yurdu Puanı : 9.3


"Aldırma... uzaklardaki ormanda bir ağaç kendiliğinden devrilmişse, bunu ikimiz biliyoruz."

"Sokaklar ne dediği anlaşılmayan hayallerle dolu, varacakları hiçbir yer yok. Zaten bir yer aramıyorlar. O yüzden eğildikleri bir alın yok. Ağlamaya utanacakları bir şiir yok."

"her elveda kırık bir merhabadır aslında, yapsana beni kurtarsana."

"Tanrıya son sözümü söyledim; terbiye borcum yok dünyaya."



 7/10
 (Feryat şiirleri) 
Altı Kırkbeş Yayınları, 6.93 tl, 72 sf, 2013



____________________________________________________________________
____________________________________________________________________



Her şey Beyinde Başlar - Mümin Sekman
Mümin Sekman'ı severim, ancak bu kitabında tamamen teorik bilgilerle dolu beynin nasıl çalıştığını ve nasıl kullanılacağını anlatmış. Açıkçası çok katkısı olmadı, bir kaç cümle altını çizdim sadece. Okunmazsa kayıp olmayacaktır.


Vikitap Puanı : 7.8
Neokur Puanı : 8.2
K.Yurdu Puanı : 8.4


"Yeni girdiğimiz bir ortamda kıyafetlerimizle karşılansak da, kafamızın içindekilerle uğurlanırız."

"Yaşlanarak değil yaşayarak tecrübe kazanılır. Zaman insanları değil, armutları olgunlaştırır. -Peyami Safa"



 4/10
 (Çığır açıcı bilgiler yok, teorikti ve zorla bitirdim) 
Alfa Yayınları, 7.60 tl, 168 sf, 2016




____________________________________________________________________
____________________________________________________________________




Seyrek Yağmur - Barış Bıçakçı
Modern bir Don Kişot hikayesi aslında Seyrek Yağmur, dünyaya karşılık vermeye çalışan naif ama bir o kadar sert görüşlü, alaycı, ezilen, ezen, gülümsemeye çalışan, bazen karalar bağlayıp anında umutla dolabilen kısacası seni beni anlatan bir kitap, herkes bir parça bulacaktır kitaptan. Teknik olarak Veciz Sözler'e çok benziyor. Bir gün gibi bir sürede bitirilebilecek, tadımlık bir kesit kitabı olmuş. Özellikle Gezi Parkı olaylarına göndermelerini de sevdim. Yazarların son yıllardaki göndermelerini gördükçe keyfim artıyor.



Vikitap Puanı : 7.1
Neokur Puanı : 8.0
K.Yurdu Puanı : 8.0


"Efendiler, tanrılar! dedi, "Ben hatırlamadıklarımı daha derinden hissediyorum"

"Çocukluğundaki bir güne gidip tamir etmesi gereken bir şey var, evet. Yıllar öncesine geri dönüp bir vidayı sıkması, bir çiviyi çakması gerekiyor. Sanki ancak o zaman şimdiki hayatı biraz bir şeye benzeyecek, yolunda gitmeyen şeyler düzelecek."

"Ama morsalkımların açtığını da haber verebilirim, mandalinanın çıktığını ve Reha Erdem'in yeni filminin sinemalara geldiğini de. Hemen iki bilet alalım. Sayımız hızla azalıyor sevgilim."

"Kurbanın, celladını bir daha gözüne görünmeyeceğine nasıl ikna edebilir ki? İşte açıkça, terk ettim ama seni bir türlü aklımdan çıkaramıyorum, diyordu"

"Evet, büyüyemedik ama çocuk da kalamadık. Bir enkazız yalnızca."

"Tecrübenin çokbilmiş aynalarının kararlı bir biçimde çoğalttığı tek şey Rıfat'ın yaşlanmaya yüz tutmuş asık suratı"

"Nereye saklandılar! diye bağırıyor bir polis, Buradalar biliyoruz! Rıfat müthiş sakin, "Direnişçileri gerçekten bulmak istiyorsanız" diyor raflarda dizili kitapları göstererek, "bütün bu kitapları okumanız gerekecek!"

"Günün birinde benim de kanatlarım çıkacak olursa, diye düşündü, uçacağıma sevinmem, kanat çıkaracak kadar çaresiz kaldığıma üzülürüm."



 8/10
 (Tanıdık Barış Bıçakçı kitabı, naif bir başkaldırı) 
İletişim Yayınları, 7.60 tl, 100 sf, 2016



____________________________________________________________________
____________________________________________________________________



BONUS


OT Dergi #42

# Geri dönülen hiçbir gitmek gitmek değil, o yüzden sancım dönmekten değil, gidememiş olmaktan.
BAŞAK BUĞDAY - Şimdi Ne Olacak?

# Bir haberin doğruluğu, ancak onunla haber alamadığımızda teyit oluyor artık.
# 'Sokağa çıkma yasağı gelirse diye erzak almaya gidiyorum' dedi. Danone'yle büyümüş bir çocuk olarak, gıda için erzak lafını kullandı.
SERAY ŞAHİNER - Filler ve Çimen

# Menderesi düşünüyorsun, yüzde 57 ile iktidara geliyor, asıldığındaysa kimse sokağa çıkamıyor.
HASAN SALTIK - Hasret'ten Bu Yana Ne Değişti?

# Yaşadığım şehirle ilgili sıradan ve cevaplanması kolay şeyler soruyorlardı. Beni deşecek şeyler olmadığı için cevaplıyordum.
AYFER TUNÇ - Küçük Kuyu





OT Dergi #41

# Hayatta kimseye hiçbir şeyi tam olarak anlatamayacağını anlamıştı. Biri için ölüm kalım meselesi olan, diğerinin gözünde toz kadardı.
HAKAN GÜNDAY - Anlatmak

# Ben sana "yalnız kalamam" demedim, "beni yalnız bırakma" dedim.
BURAK AKSAK - 9999999 in 1

# İlk kez gittikleri arkadaş evlerinde, "Peki sen şı şarkıı dinledin mi?" diye diye sabaha kadar şarkı açanlardan, sevdiği bir şarkıyı birine ilk kez dinletecek olmanın coşkusuna kapılanlardan korkmazlardı.
 # Aşık olunca zaaflarını kendi başlarına kayyum diye atamaktan korkmazlardı.
SERAY ŞAHİNER - Madara Kukara

 # Bazı kadınlar herkesin ortasında ağlayamadıkları için gülerler. Aslında şimdi ağlamak isterdim ama yapamam gülüşüdür o.
TARIK TUFAN - Yine Gel!

 # Geçen ayki bir haberi hatırlayalım : Katar'da tecavüze uğradığı gerekçesiyle şikayet için gittiği polis tarafından zina yaptığı için tutuklandı. Zira oradaki yasaya göre kadın tecavüze uğrasa bile zina yapmış sayılıyor. Zanlının ailesi, Hollandalı kadına tecavüzcüsü ile evlenmesini önerdi. Tanıdık bir cümle değil mi? Ceza bitmiyor.
TURGUT YÜKSEL - Kent Rehberi

____________________________________________________________________
____________________________________________________________________












OCAK - EKİM YAYINEVİ DAĞILIMI





OCAK - EKİM OKUNAN KİTAPLAR

Oğullar ve Rencide Ruhlar [8], Haw [8], İstanbul'da Bir Merhamet Haftası [8], Alper Kamu Cehennem Çiçeği [8], Olduğu Kadar Güzeldik [7], Dublörün Dilemması [7], Ben Tek Siz Hepiniz [8], Kedi Beşiği [9], İyi Fikir Bulma Tekniği [5], Toza Sor [8], Deliduman [7], Bilinmeyen Adanın Öyküsü [8], Küçük Kara Balık [8], İşte Zor İnsanlar [5], 40'ının da Kulpu Kırık 40 Türk [5], Bir Serçe Düştü [7], Merhume [8], Tatlı Rüyalar [7], Bakele [7], Köpekler İçin Gece Müziği [7], Kırmızı Saçlı Kadın [7], Hikayede Büyük Boşluklar Var [8], Kayıtsızlık Şenliği [6], Satışın Türkçesi [4], Bangır Bangır Ferdi Çalıyor Evde [7], Doğunun Limanları [8], Peri Gazozu [8], Çavdar Tarlasında Çocuklar [9], Antabus [8], Artık Zenginim [7], Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz [8], Boş Zaman [7], Bazen Hayat [6], Falınızda Rönesans Var [7], Nasipse Adayız [8], Memurlar Memurlar [8], Gizliajans [8], Los Angeles Yolu [8], Bazen Bahar [8], Görüşmeyeli Uzun Zaman Oldu [6], Gecikmeli [6], İt Kuyruğu [8], Bütün Güzel Çocuklar Şüpheli [7], Her Şey Beyinde Başlar [4], Seyrek Yağmur [8]



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder