11 Mart 2022 Cuma

2022 Mart Ayı Okuduklarım

   

_____________________________________________

2022 MART AYI ÖZETİ
_____________________________________________

          
      



_____________________________________________




Ekonomik Krizi Beklerken - Hakan Özerol

Hakan Özerol'un anlatımını severim. Finansı basite indirgereyerek keyifli biçimde derdini anlatabilen kişilerden biridir. Bu kitapta da aslında 2008 krizi üzerine yenilenmiş bir basım çıkararak isim değişikliği ile daha kapsamlı bir "Ekonomik Kriz" rehberi oluşturmuş. Örnekler ve krizlerin doğma sebepleri ilgi çekici. Ancak ben finans bilmeyen bir okur olarak çok daha fazla gerçek hayattan / paralel örnek beklerdim. (Bu arada yazar gerçekten basite indirgemiş) Misal 2008 Krizinin diğerlerinden farklı olduğunu anlatmış, ancak ben maalesef ne farkı olduğunu anlamadım. Şişen fiyatlar, spekülasyonlar ve çöküş. Bunun etrafında dönüp duruyor. Çeşitlendirmeler ile kamuda bu oldu, özelde şöyle gerçekleşti tarzında daha fazla detay beklerdim. 




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤



Zamanımızın Bir Kahramanı - Lermontov

Kitabın önsözünde, karakterin kötülüklerinden bahsedip açıklama ihtiyacı duyulmuş. Tamam dedim, bu kitap güzeldir. Rus edebiyatında, uzun uzadıya anlatımlardan oldum olası haz etmem. Net bir olay döngüsünde ana metin üzerinden net biçimde ilerleyen Rus yazarlara ise bayılırım. Lermontov ikinci klasmana girdi bu kitap ile. Fakat karakterin kötülüğü ile kitabı yorumlayıp bu görüşe katılanlara demarke kaldım. Karakter, ilişkilere nihilist açıdan bakıyor. İlişkileri, bencilliğine hizmet için kullanıyor. Sonra sordum, e ben de böyleyim. Kim böyle değil ki. Değilmiş, kimse böyle değilmiş. Herkes sütten çıkmış ak kaşıkmış. Sınırları çizilmiş bir dünyada dönüp dolaşıyormuş millet. Canım sıkıldı. Kitap etkili bu arada. İlk kısım ile ikinci kısım alakasız belki ama karakterin ölüme yaklaşmasından korkmaması, ölüm korkusu girince ise ilişki kurma isteği. Güzel dokundurmalar. Yazarın gerçek dünyada düelloda ölmüş olması da kitabın anlamını bir kat daha artırıyor. Bağ kurulabilir seviyede, büyülü gerçekçilikten de kurtarıyor.





➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤



Semaver - Sait Faik Abasıyanık

Sait Faik benim için dinlenme tesisi gibi. Okumaları gerçekleştirirken araya bir Sait Faik kitabı sıkıştırmak soluklandırıyor. Deniz havası, rakı masası, ağaç kokusu geliyor hislere. 20 tane durum hikayesi yer alıyor bu kitapta da. Karakterler aynı sahil kasabasının vatandaşları gibi. Bu nedenle öyküler arası geçişte zorlanmıyorsunuz. Rahatlamak için birebir. Okumayı sevdirmek için çocuklara önerilebilecek bir yazar olduğunu düşünüyorum. 




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤


Gwendy'nin Düğme Kutusu - Stephen King

Stephen King, açıklamak için çaba sarf etmediği fiziküstü bir hikaye ile karşımızda. Okulunda sorunlar yaşayan küçük bir kıza, gizemli bir adamın, içerisinde çeşitli düğmeler olan kutuyu hediye etmesiyle başlayan gerilim, hikayenin sonuna kadar sürüyor. King'in alışık olduğumuz başlangıçları, çocuk karakterler ve kasaba havası burada da hissediliyor. Ancak final bölümüne yaklaştıkça hızla olan geçişler, kitabın sanki bir fikir gelmiş ve tamamlayalım minvalinde yazıldığını düşündürtüyor. Yayınevi için bir kaç nokta var değinmek istediğim. Kitabın kapağı çok kötü. Hiç elime almak istemedim bu yüzden. İkincisi de çevirenin başarısızlığı. Kitapta "yapıyor, ediyor" tarzında gözlemci şekilde yazılmış cümleler o kadar düşüktü ki, hikayeyi kesinlikle geri plana atıyor. Anlamak için zorlandım gerçekten.




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤



BONUS






➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤







➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤

DERGİ DAĞILIMI


➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤



YAYINEVİ DAĞILIMI



➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤


2022 OCAK - 2022 ARALIK
OKUNAN KİTAPLAR & DERGİLER








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder