8 Aralık 2023 Cuma

2023 Kasım Aralık Okuduklarım

              

_____________________________________________

2023 Kasım Aralık AYI ÖZETİ
_____________________________________________
                

      



_____________________________________________



Rahatlama Kitabı

Çok açık bir yorum yapacağım. Hayatımda John Parkin'in "Sktr et" kitabından sonra (belki de onunla birlikte) tecrübe ettiğim en kötü deneyim. Kitaptaki öneriler o kadar sığ ki. Yüzünüzü yıkayın, humus yiyin falan diyor. Cidden bunları söylüyor. Diğer öneriler ve teoriler hepsi bu sığlıkta. Bu kitaba olumlu yorum yapan vasat kitleye şaşırmıyorum. Zaten popüler olan her şeyin vasatlığı ve kalitesizliği bellidir. Ben sadece bu önerileri hayatında ilk defa duyan kişilerin bu yaşa kadar nasıl yaşadıklarını neleri sorguladıklarını merak ediyorum. Aslında sinirlenmeme gerek yok ama binlerce insanın "rahatla ya, kasma bu kadar, ben de intiharı düşünüyordum, gece hava çok güzel bir hava al" minvalindeki öğütlerine bu denli olumlu yorum yapması çok korkunç. Bomboş hayatları olanlar için belki iyi bir kitaptır ama birazcık kafanız çalışıyorsa aşırı aptallık içeren metinler bütünü. Özür dilerim bu denli ağır yargılamalarım nedeniyle. Vakit kaybı. Başladığımı bitirme takıntım nedeniyle ve boş vaktimin çokluğu nedeniyle ben ettim ama siz etmeyin.




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤



Ve Sen Kuş Olur Gidersin  

Tarık Tufan'ın edebiyatı kullanma biçimini seviyorum. Kelimeleri ve cümleleri gayet güçlü ve vurucu. Benim hep temkinli yaklaştığım yazarlardan kendisi. Özellikle Filistin, müslüman çocuklar ve şükürler üzerine dikkat çektiği konular nedeniyle bana hep din sömürücüsü bir yazar havası var gibi geliyor. Ancak ne zaman bir kitabına rastlasam ve cümleleri arasında gezsem haksızlık ettiğimi düşünüyorum. Şu dini göndermeleri çıkarsak beni rahatsız eden bir kısım da yok. (Rahatsızlık duyduğum konu : sürekli müslüman bebekler üzerinden anlatılan hikayelerin duygu sömürüsüne çok açık olması ve yanlı anlatılması) 
Muhafazakarsanız bayılırsınız. Değilseniz de seversiniz. 
 



➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤



Hey Garson  

Bir Anayasa akademisyeni olan Murat Sevinç'in öğrencilik yıllarında yaptığı garsonluk mesleğine dair gözlemlerini yazıya döktüğü Hey Garson, mizahi yapısıyla öne çıkan bir kitap. Kendi başından geçen olayları kaleme alan Murat Sevinç, İngilitere'de garsonluğa bakış üzerinden Türkiye özeti de sunuyor. Kendisinin barış akademisyeni olduğunu da belirtmekte fayda var çünkü bolca protokol eleştirisi yer alıyor. Yazarın çoğu konuda haklı gözlemleriyle, birçok edebiyatçıdan daha başarılı yazım yeteneği ile keyif verdi. Birkaç saatlik bir molanızda okunabilecek bir kitap.




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤



Öyküler 

Orhan Veli Kanık'ın şairliğinin haricinde düzyazıda da başarılı olduğunu gördüğümüz öykü kitabında gündelik hayattan hikayeler yer alıyor. Ben çoğu hikayesinde Sait Faik Abasıyanık hikayelerinin esintilerini aldım. Cumhuriyetin ilk yıllarında geçen öykülerdeki alkol içeren hikayeleri şahsen çok seviyorum. Deniz kokusu, alkolün tadı ve dönemin huzurlu yapısında sanki o dönemde beni yeniden var ediyor. Sırf bu yüzden keyifle ilerledim. Bazı şairlerin düzyazıda afalladıklarını gördükten sonra bu derlemede Orhan Veli'ye saygım bir kez daha arttı.




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤





➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤


➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤


BONUS






➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤








➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤







➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤





➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤


DERGİ DAĞILIMI



➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤

YAYINEVİ DAĞILIMI



➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤


2023 OCAK - 2023 ARALIK
OKUNAN KİTAPLAR & DERGİLER
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder