18 Ocak 2015 Pazar

Hırstan Hışıma Dikey Geçiş - Whiplash


2014 yılı sinemaseverler için muhteşem bir yıl oldu. Ülkemizde 2015 yılı başında vizyona giren "Whiplash"i henüz gösterime girmeden izleme imkanım oldu. Bloga ekleme kararında ise hiç tereddüt etmedim.
Hırların getirdiklerinden daha çok götürdüklerinin olduğuna inanmaya başladığım dönemlerin birinde bu filme rastlamam benim açımdan çok anlamlı oldu.
"Whiplash" bir müzik filmi değil aslında, sadece müzikle yoğurulmuş bir dramı bize anlatıyor.
Dünyanın en iyi bateristi olma yolunda önüne gelen herkesi silip geçmeye başkoymuş Andrew, müzik yarışmalarına grupları hazırlayan Fletcher ile yolları kesişmesiyle; kendisinin de tahmin edemeyeceği şekilde hayatının ve karakterinin değişmesini konu alan bir yapım olmuş. Hayatının değişmesi konusu biraz açık kalsa da karakter analizi konusunda inanılmaz bir gerilim yüklenen filmde bu seyirciye müthiş aktarılmış.
Film sonuna kadar yerinizden kalkmıyorsunuz, müziğin akışına kendinizi bırakıp Andrew'un hırsını izlemeye koyuluyorsunuz. 
Filmdeki en önemli faktör Fletcher etkisi. Filmin başından sonuna kadar sizi esir alarak gerilim öğesini iliklere kadar işletiyor. İnanılmaz başarılı bir karakter çözümlemesi yapılarak filme yedirilmesi, sıradan bir dramayı görsel şölene dönüştürmeye yetiyor.
Bütçesiz bir film olmasına rağmen birkaç sahnedeki gerçekçilik ve ihtişam beni bu filmi yılın filmi seçmeme neden olacak şekilde yoğurdu sanki.. Bilimkurgu ve yüksek bütçeli filmleri sinemada izleyip kalan drama ve komedi filmleri evde tükettiğimiz için bu ritüeli uzun süre bozmamıştım. Ancak Whiplash'i izledikten sonra evde izlemeye karar verip de bunu bide sinemada izlemek lazım diyebileceğim ilk ve tek film oldu.
Filmi sinemaya gidip izlemenizi, mümkünse ses sistemini iyi bildiğiniz bir salonda seyretmenizi tavsiye ederim.
Not : Fletcher rolünü üstlenen J.K. Simmons, bu sene oscara aday oldu ve kazanması kuvvetle muhtemel. Bu yüzden oscar ödüllerinden önce filmi izlemeniz töreni izlerken size ekstra heyecan katacaktır.



Oyunculuk : 8,5
Seyir Zevki : 8,5
Merak Hissi : 8
Konu : 7
Müzik : 9,5
Imdb Puanı : 8,7
Genel : 8,5

2 yorum:

  1. Cumartesi akşamı ilk 5 dksını izledim, bayacak gibi geldi bıraktım. Sonra senin facebooktaki yorumunu okudum; Oscar'a aday oluşu ve sadece müzik filmi olmayışı falan. dedim ki bir şans daha vermeliyim. ve dün akşam izledim. Yazdıklarının altına imzamı atıyorum, hakikaten yalın bir dram geçmişler. Andrew'un hissettikleri, başarmak için çektikleri ve Fletcher'la olan mücadelesi saygı duyulası...

    YanıtlaSil
  2. Senenin en başarılı yapımlarından biri. Diğerleri için (bknz : Birdman)

    YanıtlaSil