6 Eylül 2019 Cuma

2019 Eylül Ayı Okuduklarım

_____________________________________________

2019 EYLÜL AYI ÖZETİ
_____________________________________________


      



_____________________________________________



Kafa'da Kalmasın - Can Yılmaz

4 kitap sonrasında daha samimi bir isimle, Kafa dergisindeki yazıların aynısını bir de ücretle kitap basalım diyerek okuyucusuyla borçlarını kapatan Can Yılmaz, bu kez nispeten daha kısa öykülerini birleştirmiş. Diğer tüm kitaplardan daha farklı bir kaç yazıya rastladığım için mutlu oldum. Aslında iyi bir gözlemci ve iyi bir anlatıcı, Yılmaz. Koşu üzerine yazdığı yazıdan kendine ait zevklerinin olduğunu da saptayabiliyoruz. Belki bir roman gelir yakın zamanda. Can Yılmaz, yazarlık yeteneğini sadece mizah olarak değil, kurgulu bir eserde de gösterebilir diye düşünüyorum.

"İnternette biri yazmış, menemen soğanlı olur mu diye, ben de yazdım olmaz... Biri olur dedi... Öbürü olmaz dedi.. İş büyüdü, rahmetli amcaoğlunun parti işleri vardı, konu oraya gelince dayanamadım, bir laf ettim, ben laf edince Zippo79Alacageyik benim tarafımı tutuyormuş meğer, Tutankamun Evladı da ona ağır yazmış, bende de sinir var, Çekmeceli Babangida'ya ters yapınca şikayetten aldılar."

"Her şeye rağmen bahar gelmeye devam ediyor; ısrarla bıkmadan usanmadan, dalını kırmamıza kızmadan, suyuna kattığımız zehre küsmeden, yağmuruna bile karıştığımız, düzenine çomak sokup, soktuğumuz çomağı da kırıp attığımıza kulak asmadan, yine yeniden taptaze bir hayatı önümüze seriyor, alın hayrını görün diye. Belki o da boş vermiş, otomatiğe takmış, bizi kendi halimize bırakmış, ne haliniz varsa görün hesabı..."




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤






Değmez - İsmail Güzelsoy

İsmail Güzelsoy'un ismini sürekli iyi okurlar tarafından duymaktaydım, ilk kez bir kitabını okudum. Fantastik ile gerçekliği birleştiren fabl öğeleri barındıran bir kitapla karşılaştım. Günümüz yazarlarından hemen ayırt edilebiliyor Güzelsoy. Kitabın kurgusu çok başarılıydı. Karakter derinliği anlamında tüm karakterlerin masalsı dünyalarını başarıyla aktarmış yazar. Felsefe ve kurgunun birleşimi gayet yerinde. Bu kitap "Fenni Sihirler" serisi olarak geçiyor ve üç kitaplık bir konuya sahip. Diğer kitaplara geçiş yapmak için can atıyorum.

"İnsanın söyleyeceği son şiirdir ağlamak. Çünkü insan vücudunun salgılayacağı tek kutsal su odur. Gerisi kirlidir, bulaşıcıdır ve öldürür. Hıçkırık, Zehra, hıçkırık bir insanın dile getirebileceği en karmaşık dizedir. Kimse "bunu anlamadım" diyemez. Hangi dilde, hangi kültürde, hangi zamanda olursa olsun aynı şekilde anlaşılacak iki şey var : Kahkaha ve hıçkırık. İnsanlığın beynelmilel şiiridir bunlar. En iyi aktörler, aktrisler bile bunları yaparken zorlanırlar, neden sence? diye cevaplamıştı onu. Kendi verdiği cevabın ne anlama geldiğini şimdi anlıyordu."

"İki insan birbiri için ağladıysa onlar aynı yolda yürümeye başlamıştır."

"Zaman toprak gibidir, yaşananların üzerini örter, örter en sonunda da yaşanan her şey o derinliğin altında gömülüp gider. Hiçbir tarihçi saadet hikayesi anlatmaz. Biz neden yalnızca kederlere sahip çıkacakmışız ki?"

"Yeterince acı yaşadıysan, unutmak emanete hıyanettir."

"Bir kadın yaşadığı hayattan daha güzel rüyalar görmüyorsa o ölüdür. Ben ölü bile değildim. Aynada saçlarımı ören annemi göremediğim için ömrümün kerhanesine düşmüştüm. Ölmek bir varlık olduğumu hatırlamama yardım eder miydi? Ani ölümle ölmek isterim. Saçlarımı tarayan anneme gömülmek isterim."

"Köleliğin kaldırılması insanları özgür kılmadı, onlara hükmetmenin daha karmaşık ve kalıcı yollarını üretti yalnızca."

"Değmez bir bakıma insanın varacağı en büyük sırrın arkasından söyleyeceği son bilge söz olabilirdi. Bunun ötesinde bir hikmete ulaşılır mıydı bilemem ama öyle bir mertebe vardıysa bile onu kimse dile getirmezdi. Değmeyeceğini bilirdi... İnsan yalnızca bir kez "değmez" diyebilir, ikinci kez bunu tekrarlıyorlarsa sahtekardır. İlk söylediği anda kalemini kırmıştır zaten."

"Değil mi ki hayal kırıklığının tek nedeni hayal kurmaktı."





➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤






Bir Hal Var Sende - Berna Durmaz

Berna Durmaz usta bir yazar. Öykünün ismini koyabilen, 3-4 sayfalık öykülerde karakterlerin derinlerine kadar inebilen bir yazar. Bu kitapta da girift bir yapı ile arka arka gelmeyen öykülerde karakterler başka yerlerden çıkarak selamını veriyor. Ya da bir hikayenin yan figürü olan bir karakter başka bir öykünün baş karakteri olabiliyor. Biraz büyülü, biraz masalsı ama tamamen gerçekçi hikayeleri ile değişik bir deneyim yaşatıyor. Berna Durmaz kelimeleri çok iyi kullanıyor. Aynı tarzda gibi dursa da bambaşka hikayeler için kelimeler başkalaşım geçiriyor sanki. Kolay anlaşılan bir kitap değil ama kesinlikle kolay okunuyor. Yormadan, zor bir metin okuma deneyimi sağlamak yazarın ustalığı diye düşünüyorum.




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤






➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤







➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤


______________________________________

DERGİ GÜNLÜĞÜ
______________________________________



Tuhaf #4.Sayı

"Demek ki doğa kuralı değişmiyor: Kartal kartalla uçuyor, karga kargayla. Bir dahiyi ancak başka bir dahi anlıyor. Su başlarını tutmuş orta zekalılar ise hepsiyle birden alay ediyor."
Kartal Kartalla Uçar - Zülfü Livaneli


______________________________________

BONUS





➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤







➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤

DERGİ DAĞILIMI




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤

YAYINEVİ DAĞILIMI




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤


2019 OCAK - 2019 ARALIK
OKUNAN KİTAPLAR & DERGİLER



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder