6 Mayıs 2020 Çarşamba

2020 Mayıs Ayı Okuduklarım

_____________________________________________

2020 MAYIS AYI ÖZETİ
_____________________________________________


      

   



_____________________________________________





Serenad - Zülfü Livaneli

Zülfü Livaneli ile tanışmamız 30'lu yaşlarımda oldu. Bunca yıl ön yargılarım nedeniyle okumamıştım. İlk olarak Kardeşimin Hikayesi ile tanıdım ve devamı geldi. Zülfü Livaneli ortalama okuyucu zekasını çözmüş, matematiğini kurgulamış ve belli sayfa sayısını doldurabilen bir yazar. Böyle yazınca eleştiriyor gibi gözükebilir ama bence değil. Bu tarzda yazan bir çok yazardan kendisini ayırt eden bir özelliği var. Siyasi konuları çok basit biçimde insani biçimde anlatabilmesi. Bir derdi var metinlerin. Bunu kör göze parmak sokarak yapsa da yapan birilerini görmek güzel en azından. Üstelik kendisini sevmeyenlere bile metni ile doğruları söylemiştir. İyi de yapmıştır. Edebi açıdan doyurucu gelmedi ancak sürükleyicilik anlamında çok başarılı bir yazar sayın Livaneli. Söyledikleri, edebiyat kadar değerli. Medyan bireylerin daha çok seveceği, insaniyet açısında belli algılara ulaşmış kişilerin ise hoşlanabileceği bir eser çıkarmış. Ah Nadia diyesimiz geliyor ama inanamıyoruz böyle aşklara. Yine de dinliyoruz Maximillan'ı.

"Evet dedi siz bile öldürürsünüz. Çünkü iktidar olmanın başka yolu yok. Eskiden daha açık yapılıyordu şimdi daha gizli."

"Senden çalınabilen bilgi senin bilgin değildir."




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤



Yedek Parça - Aziz Nesin

Nesin kitaplarını aralara serpiştiriyorum ki yüzden fazla kitabı olmasına rağmen hemen bitirmeyeyim istiyorum. Ama o kadar üretmiş ki bitecek gibi de değil. Aziz Nesin'in kırsal kesimdeki yaşamlara ne kadar hakim olduğunu gösteren bir derleme bana göre. Her kitabında aynı yorumu yapıyorum gerçi. Türkiye'de hiçbir şey değişmemiş yıllardır. Çağ ötesi bir mizah yapmış zamanında ve hala geçerliliğini koruyor. Yazarlık yaparken yaşadığı anıları da sos gibi kullanmış, ülke meselelerinden kendi meselelerine de giriş yapmış bu sefer. Birçok yerde kahkaha attım. En iyilerinden biri olarak görebiliriz.




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤


Ayna Ayna - Yeşim Doran

Yeşim Doran'ın araştırdığım kadarıyla ilk kitabı olduğunu görüyorum. Orta yaşına yaklaşan öykücülerin yükselme çağında olduğumuz bir dönemdeyiz. Çok fazla öykü yazarı çıkıyor ve pek azı devamlılığı sağlayabiliyor. Küsurat Yayınları genelde mizahı yönden güçlü olan kitapları çıkarmasıyla ön plana çıkıyordu ancak okuduğum kadarıyla gayet sert ve gerçek bir öykü kitabı çıkarmışlar. Gamze Arslan'ın tarzına yaklaştırdım. Yer yer, Melisa Kesmez tadı aldım. Sert hikayeleri sevenler deneyebilir. Ölüm, tecavüz ve hastalık konuları sıklıkla yer almış. Ben tarzını sevdim. Sonraki kitabı çıkarsa takip edebilirim.




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤



Süperben - Algan Sezgintüredi

"Katil serisi" ile tanıdığımız Algan Sezgintüredi, kaşla göz arasında bu bolca absürd durumlar içeren, bir süperkahraman romanını çıkarmış. Lafı bolca dolandırması, bir türlü sadede gelmemesi biraz sinir bozsa da kaleminin kuvvetli olması nedeniyle bu kısımlar bile okutuyor. Konunun ilk kısımında metafiziksel ve sürekli bu dünya ve evren için sorduğumuz soruları sorarak bir nevi konuya girizgah yapıyor ve ikinci kısımda da daha aksiyonlu bir kısım başlıyor. Absürd hikayelerde mizahı iyi ayalarmak gerekiyor. Birkaç kısımda güldüm, eğlendim. Fakat biraz daha fazla olabilirdi. Genele baktığımızda beni çok içine çekmedi, uzaylı betimlemesi tat katsa da çok fazla içine giremedim hikayenin. Üstelik, diğer türlerin de işin içine girmesi cümbüşe çevirmiş sanki biraz. Tarzını sevenler okuyabilir.




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤


Göçüp Gidenler Koleksiyoncusu - Şermin Yaşar

Birbiri ile ilintili gibi gözüken yaşamlara bakış attığımız, kısa öykülerden oluşan bir kitap. Benzer duygular yer alıyor öykülerde çünkü kurmacadan çok gerçek hayattan alınmış örnekler üzerine yoğunlaşılmış. Bir saate kazınan isimden, baba evine geri dönüşlerden, kaybedilen eşlere yakılan şiirlerden, ismi olmayan Nurşen'den ve parasına kıyamayan ruhu fakir zenginlerden. Okudukça açıldı, gittikçe çoğaldı kitaba karşı hissettiklerim. Şermin Yaşar'ı ilk defa okudum ve beğendim. Kitabın ismi beklentileri çok yükseltiyor belki de bu yüzden yüksek beklenti ile başladım. Fark ettim ki diğer kitapları da fiyakalı isimlerden oluşuyor. Alışınca onu da seviyorsunuz. Yazarın önceki kitaplarına da ulaşmayı istedim ve ilerleyen günlerde okumak için listeye ekledim.




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤





➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤


______________________________________






______________________________________

BONUS

➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤



➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤






➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤

DERGİ DAĞILIMI


➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤

YAYINEVİ DAĞILIMI




➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤


2020 OCAK - 2020 ARALIK
OKUNAN KİTAPLAR & DERGİLER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder