24 Ocak 2015 Cumartesi

Duyuların Olmasaydı Duygun olur muydu? - Perfect Sense


Evan McGregor filmleri kötü olmaz düşüncesinden yola çıkarak fark ettiğim bu filmi standart bir drama- romantik filmmiş edasında açarak izlemeye koyuldum.

Başındaki bilim-kurgu ifadesine çok aldırış etmedim, hadi işin içinde Evan var bi miktar katılmıştır bilimsel öğeler dedim ama tamamen bir bilim-kurgu film izleyeceğimi zannetmiyordum. İyi ki de öyle düşünmüşüm. Keza beklentilerimi bu yönde yönlendirseydim filmden hiç zevk almazdım.

Filmi kesinlikle bilim-kurgu gözüyle izlemeyin. Bu film bir bilim-kurgu filmi değil. Sadece çıkış teması post-apokaliptik bir dünyayı ele alıyor. Aslında bir distopya filmi olarak görebiliriz. 

Dünyada çöküşün başladığı yıllarda, tüketici toplumunun sonunu görmekteyiz. Bulaşan bir virüs ile birlikte duyularını yavaş yavaş kaybetmeye başlayan insanların duygularını da kaybetmesini izlemekteyiz. 

Balıklar üzerine uzmanlaşmış bir restoranda şeflik yapmakta olan Micheal (McGregor) toplumdan ıssızlaşmıştır, aşka inanmaz, hiçbir kadınla aynı yatakta uyuyamaz. Bir gün sigara içmeye çıktığı anlarda restoranın karşısında oturan Susan'la (Eva Green) tanışır. Onu elde etmek için türlü yollar deneyen Micheal'ın, o sıralarda ortaya çıkan virüsten haberi olmasına karşın hiç bir önlemi yoktur. 
Hastalık söylentilerden daha hızlı yayılır, ancak Micheal daha önemli bir şeyi bulmuştur. Yeni filizlenmeye başlayan duygularını, duyularını kaybetme pahasına korumak istemektedir. Ancak hastalık sadece duyuları değil sinir sistemlerini de etkilemektedir. Böyle bir ortamda bir aşk sürdürülebilir mi?

Konu enterasan. Reklamı yapılmamış bir film için cast çok başarılı. Müzikler konusunda pek bir coşku yaşamama rağmen, duyuların kaybetme duygusunu ses kurgusunda iyi verilmiş. 

Sonuç olarak vakit kaybettiğinizi düşünmeyeceğiniz bir film izleyeceksiniz. 
Konunun orjinalliği, cast seçimi dışında filmi güzel yapan detaylar çok fazla değil. Hayatın anlamı yüklenmeyebilir ama güzel vakit geçirtecektir. 
Filmin bonusu ise kesinlikle : Eva Green.

Filmin en başarılı sahnelerinden biri : tek yüzde iki insan.

Oyunculuk : 8
Seyir Zevki : 7
Merak Hissi : 8
Konu : 9,5
Müzik : 7
Imdb Puanı : 7,1
Genel : 7,5


2 yorum:

  1. listeme aldım, ayrıca sen demesen fark edemeyebilirdim ama tek yüzde iki insan süper bir kare gerçekten.

    YanıtlaSil
  2. Buna benzer bir iki sahne daha var, onlar için bile izlemeye değer.. En kısa sürede izlemeni tavsiye ederim..

    YanıtlaSil