30 Ocak 2017 Pazartesi

2017 Oscar Tahminlerim - Güncelleniyor

2017 Oscar Ödül törenine de geldik. Bu sene divxplanet'in sonlanması, festivallerin azalması nedeniyle filmlere çok geç ulaşabildim. Son ay teker teker düşmeye başladı. İlk olarak Hell or High Water ve Arrival geldi, sonrasında La La Land ve Hacksaw Ridge. Diğer filmler de yavaş yavaş gelmeye başlıyor. Vizyon tarihleri de hemen Oscar'ın öncesinde olması nedeniyle tahminler için biraz az zaman kaldı. Yine de hatırı sayılır bir adet izlediğimi düşünüyorum.

Evet, öncelikle filmden başlayalım. "La La Land" bu senenin flaş filmi. 13 dalda 14 adaylık ile gelmesi iştah kabartıcıydı. Bu neymiş böyle diye başladım izlemeye, ve hiç yalan yok beklediğimden de iyi çıktı. Tek eleştirim süresi ile ilgili. Bu tarz bir film için gerçekten uzundu. Arrival hayalkırıklığı oldu. Hell or High Water oscar standartında değil bence. Moonlight eh işte diyebileceğimiz, pek bir artısı olmayan film. Geriye tek aday kalıyor. Manchester by the Sea. Ancak ben La La Land'in kesin alacağını düşünüyorum. Diğer adaylıklar ile ilgili özet ve detay aşağıdadır.

EN İYİ FİLM : La La Land (Kesin gözüyle bakıyorum)
Kazanan : Moonlight / Tahmin YANLIŞ
EN İYİ YÖNETMEN : Sürpriz olmazsa La La Land - Damien Chazelle
Kazanan : La La Land / Tahmin DOĞRU
EN İYİ AKTÖR : Casey Affleck (Manchester by the Sea) - Kesin bence
Kazanan : Casey Affleck / Tahmin DOĞRU
EN İYİ AKTRİST : En düşük adaylık, kim alsa hak etmiyor. Yine de Natalie Portman'ı -Jackie önde görüyorum.
Kazanan : Emma Stone / Tahmin YANLIŞ
EN İYİ YARDIMCI ERKEK : Micheal Shannon - Nocturnal Animals alır. Gönlümden geçen Mahershala Ali. 
Kazanan : Mahershala Ali / Tahmin YANLIŞ
EN İYİ YARDIMCI KADIN : Gönlümden geçen Michelle Williams ama Viola Davis - Fences alacak sanırım.
Kazanan : Viola Davis / Tahmin DOĞRU
EN İYİ ÖZGÜN SENARYO : Manchester by the Sea, belki sürpriz Lobster
Kazanan : Machester by the Sea / Tahmin DOĞRU
EN İYİ UYARLAMA SENARYO : Moonlight diyorum, Lion' da sürpriz olabilir
Kazanan : Moonlight / Tahmin DOĞRU
EN İYİ YABANCI FİLM : Akademiye yakın tarzıyla Toni Erdmann alacaktır, Salesman'ın almasını dilerim
Kazanan : Salesman / Tahmin YANLIŞ
EN İYİ  MÜZİK : La La Land (almazsa ayıp olur)
Kazanan : La La Land / Tahmin DOĞRU
EN İYİ ŞARKI : La La Land (almazsa ayıp olur)
Kazanan : La La Land / Tahmin DOĞRU
EN İYİ SİNEMATOGRAFİ : La La Land bir adım önde
Kazanan : La La Land / Tahmin DOĞRU
EN İYİ KURGU : La La Land çok ödül alıyor derlerse Moonlight'a gider, Manchester by the Sea aday niye olmadı onu anlamadım.
Kazanan : Hacksaw Ridge / Tahmin YANLIŞ
EN İYİ PRODÜKSİYON : En iyisi olmasa bile en iyi gösterilen La La Land'di. Alır sanırım
Kazanan : La La Land / Tahmin DOĞRU
EN İYİ ANİMASYON : Zootopia 
Kazanan : Zootopia / Tahmin DOĞRU
EN İYİ BELGESEL : O.J. Made in America 
Kazanan : O.J.Made in America / Tahmin DOĞRU
EN İYİ SES MİKSAJI : Hacksaw Ridge
Kazanan : Hacksaw Ridge / Tahmin DOĞRU
EN İYİ SES KURGUSU : Arrival
Kazanan : Arrival / Tahmin DOĞRU
EN İYİ MAKYAJ & SAÇ : Suicide Squad 
Kazanan : Suicide Squad / Tahmin DOĞRU
EN İYİ KOSTÜM : La La Land
Kazanan : Fantastic Beast / Tahmin YANLIŞ
EN İYİ GÖRSEL EFEKT : Doctor Strange
Kazanan : The Jungle Book / Tahmin YANLIŞ





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder