25 Mayıs 2015 Pazartesi

Dinle Küçük Adam - Wilhelm Reich


Uzun süredir bir kitap tanıtımı yapmamıştım, son günlerde kıyıda kalmış klasiklere geri dönüş yaptım ve bu halkanın ilk parçası Wilhelm Reich'ten Dinle Küçük Adam oldu.
Reich, Freudvari görüşleriyle Hitler'in Almanya'sında göze çarpmış ve yaptığı psikoloji deneyleri nedeniyle sapık damgası yiyerek laboratuvarları yıkılmış bir bilim adamıydı. Bu kitap, Doktor ünvanı alamamasından, Hitler'in boyunduruğu altına giren insanlara karşı duruşuna kadar tüm insanlık eleştirisini döktüğü bir eser olarak tanımlandı.

Oda Yayınları' baskısı ile okudum, çevirisi gayet akıcı ve güzeldi. 
Türkçe, İstanbul 1999
 128 sf. - 2.Hamur - Ciltsiz - 14x20 cm
5,32 TL - idefix

Altını çizdiğim notlar ise şöyle ;

* Birey alkol aldığında süperegonun fizyolojik üssünün olduğu beynin ön lop korteksinin geri çekilmesi, özne egosunun geri çekilmesine izin verir.

* Cinsel özgürlük ile yaşayan toplumlarda hırsızlık, tecavüz gibi sözcüklerin dilde karşılığı bulunmamaktadır.

* Gündelik hayatında eğer, kendine birazcık saygın olsaydı ve hayatın sensiz sürmeyeceğini bilseydin, dünyadaki hiçbir polis örgütü seni ezemezdi. Bunu söyledi mi kurtarıcıların sana?

* Arkadaşının önemli işler başaracağı inancı yok sende, saygın görünümlü olduğunda bile, gizliden aşağılıyorsun kendini. Bu yüzden saygı duymuyorsun.

* En iyi biçimde boşaltabilir, silip süpürebilir, içini kaşıklayabilir ama yaratamazsın. Çünkü hiçbir zaman verici olmadın. Salt sana sunulanı süpürdün. İşini sevip, geçimini emeğinle sağlıyorsun fakat senin emeğin de benim ve başkalarının bilgisiyle ayakta kalıyor.

* Motorun, pervanenin sırrını açıklamayan ama uçuş sanatını anlatan birisi için ne düşünürsün? Tam da böyle davranıyorsun. Ödleksin!

* 10 veya 20 yıllık olayları anımsayacak beynin yok, bu nedenle, iki bin yıl öncesinden aptalca sözlerini tekrar söylüyorsun.

* Bu dünyada benim düşmanım seninkilerden fazla. Yine de ben uysal bir köpeği, gördüğü her yabancıya havlayan bir köpeğe yeğlerim.



Konu : Bilimsel
Anlatım : Tepkili ve vurucu
Merak Hissi : Yok
Bilgi Düzeyi : Orta 

Anafikri :
"Kendi fikirlerini sunamayan ve benliğinin farkına varamayan insanlar, başkalarının kuklası haline gelmekten kaçınamaz."
Sonuç : 
"Günümüz Türkiye'si için çok iyi örnek olduğunu düşünüyorum."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder