17 Temmuz 2014 Perşembe

Kendime İyi Bak - Biraz da Kurgu Ekle


Bugün tanıtacağım film beni çalışmadığım yerden vurdu. 2014 yılı benim için resmen Türk Filmi sempatizanı olma senesi oldu. Ardı ardına açtığım filmlerde beklentisiz biçimde izlemekten zevk almaya başladım. Süslü fragmanlardan, abartılı müziklerden sıyırabildiğim filmi affetmeden izlemeye alıyorum.

Evet, bu filmimiz şahsına münhasır 3 kişi etrafına kurgulanmış acı bir hikayeyi anlatıyor. Acı olan kısma değinmeyeceğim, zira spoiler denen illeti sevmiyorum. Üstelik hikayenin bu kısmını da beğenmedim. Direk artıları olan kısma yöneliyorum. 

Üniversiteye gidenlerin daha iyi anlayacağı bir film olduğunu düşünüyorum. İlişkilerle ilgili anlatılanlar, replikler, oyuncular o kadar samimi ve güzel. Senaryoyu ve kurguyu oluştururken üniversite kültüründen, arkadaşlıklarından beslenildiği bariz belli. Zamanında ayrıldığınız sevgilinize ettiğiniz sözleri birebir bulmak, saçma anlarda sarfettiğiniz kelimelerdeki pişmanlığınızı hatırlamak insanı tuhaf hissettiriyor. Çağdaş Onur Öztürk'ün abartısız oyunculuğu renk katmış. Keza 2 kadın karakterimiz de gayet sade ve hoş oynamışlar. Filmi 2 aşamaya ayırıyorum, başlangıç evresi ve kurgu evresi. Başlangıç evresinde yalnızlığına terkedilmiş bir adam ile nereden geldiği belli olmayan bir kadının tatlı buluşmalarını izliyoruz. Herşey yolundaymış gibi giderken ortaya başka bir kadın figürü çıkageliyor ve olaylar gelişiyor. Gelişme aşaması başka filmleri aşırı derecede anımsatmasına rağmen rahatsız etmedi. Bunu da filmin ilk yarısı kurtarıyor bence.

Kurgu konusunda eleştiriler olacaktır mutlaka, finalin yalapçalap getirilmesi, filmin başında ilişkiye yüklenen anlamın ikinci yarıda bulunamaması filmde anlatılmak istenilen duyguyu öldürse de 90 dakikanızın hoş geçeceğine eminim. 

Vakit kaybı olmayacaktır. Mutlaka geçmişten bir anınızı hatırlayacağınıza da garanti veriyorum. 

Ekstra Not : Filmin finalinden sonraki isimlerin geçiş sekansı cidden hoştu.
Ekstra Not 2 : Filmin yönetmenlerinin hiçbir filmden etkilenmedik orjinal olanı bulmak istedik sözleri de hoş değilmiş gerçekten, konunun ve sahneler açısından başka filmlerden alıntıların sayısı az değildi.


Oyunculuk : 8,5
Seyir Zevki : 7,5
Teknik : 7
Kurgu : 7,5
Konu : 4
Müzik : 6
Imdb Puanı : 6,8
Genel : 7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder