20 Mart 2016 Pazar

2016 Mart Ayında İzlenenler

Bu ay filmlerin kazandığı akademi ödüllerini de eklemeyi uygun gördüm. Bu film güzelmiş izlemek lazım dedikten sonra bir de oscar ödülü almış diyerek iştah kabartmaya yarayacağını düşünüyorum. Bir nevi öneriye apolet takma hesabı. : ) 
----------------------------------------------



Before We Go
Uzun uzadıya yorum yazmak istediğim bir film olmasına rağmen, daha başarılı örnekleri olduğu için kısa tutmayı yeğliyorum. Daha iyi örnekleri Before Sunset ve Before Sunrise. Bir gece süren unutulmaz ilişkiyi konu olarak almasıyla benzerlik taşıyor, göndermeleriyle zaten bu film önceden yapıldı biz de farklı bir bakış açısı getirdik demek istiyor. Bu durum aslında kötü izlenim bırakması gerekirken ilginç biçimde böyle gelmedi bana. Güzel bir spin-off 'muşcasına gibi izledim. Chris Evans keşke yönettiği filmi başkasına oynatsaydı diye düşünerek çok da kötülemeden bitirmek istiyorum. 
Imdb : 6,9
Rotten Tomatoes : 2,4 (underrated kalmış)
Sosyal Mühendis Kafası : 7,4




Lost in Translation
Acı veren bir film. Candy, Blue Valentine ve Take this Waltz gibi tarzını çok beğendiğim filmlere bir yenisi daha katıldı. Ancak bu sefer hikaye daha değişik, kaybeden iki insan var. Bazı zamanlar ne yaptığınızı neden orada olduğunuzu sorguladığınız anlar vardır. Bu anları çok güzel ayrıntılarla işlemişler filmde. Tokyo'da geçmesi, yabancılaşma hissiyatını artıran bir unsur olmuş. Beğendim ve bazı durumları sorguladım. Sorgulatan filmler hep en iyisidir. Yönetmenin Sofia Coppola olduğunuda belirteyim.
Imdb : 7,8 
Rotten Tomatoes : 9,5 (bu da overrated kalmış)
Sosyal Mühendis Kafası : 7,6
Akademi Ödülleri* : En iyi Özgün Senaryo 





Düğün Dernek 2
Selçuk Aydemir kafa olarak sevdiğim bir adamdır. İlk filmini  herkese önermesem de sevmiştim, ancak ikinci film tam anlamıyla zorlama olmuş. Herhangi bir Kardeş Payı bölümüyle eş değer espriler ve konu vardı. Yine de bu kadar popülist yapılmış bir filme rağmen ortalamanın altına düşmüyor. Umarım "Üsküdar'a Giderken" ve "İşler Güçler" gibi işlerin benzerlerini çekmeye gayret gösterir bundan sonraki filmler için. 
Imdb : 7,1 
Rotten Tomatoes : -
Sosyal Mühendis Kafası : 6,6



Inside Out
Söylenecek çok şey var film hakkında, uygun bir zamanda incelemesini yapmak istiyorum. Wall-e'den bu yana Miyazakileri saymaz isek animasyon alanında en iyi film diyebilirim. Belki de Wall-E'den de başarılı, şuan karar veremiyorum :) çok çok güzeldi. Senaristlerinden 2.filmi bekliyorum. Zaten bir kaç sahnede 2.filmin geleceği ile ilgili gönderme vardı. 
Imdb : 8,3 
Rotten Tomatoes : 9,8
Sosyal Mühendis Kafası : 8,3
Akademi Ödülleri* : En iyi Animasyon


EN İYİ FİLM ÖNERİSİ : INSIDE OUT
ÖNERİLMEYEN FİLMLER : -
EN İYİ OYUNCULUK :  LOST IN TRANSLATION
EN İYİ SİNEMATOGRAFİ :  LOST IN TRANSLATION
EN İYİ SEYİR ZEVKİ (AKICILIK) : 
 INSIDE OUT
EN İYİ MERAK HİSSİ :  BEFORE WE GO
EN İYİ KONU :  INSIDE OUT
EN İYİ MÜZİK :  BEFORE WE GO

ONUR ÖDÜLÜ :  WALKING DEAD 6.SEZON 9.BÖLÜM 
(Belirtmeden geçemezdim- o nasıl bir bölümdü öyle :)


1 yorum:

  1. Dün akşam Before We Go izlendi. Çok kafa yormayan, fazla beklentiyle izlenmediğinde keyifli bir tat bırakan film. İlk başta, merakla ayakta tutmaya çalışılan film, daha sonra sıcak bir yakınlaşmayla izlettirdi kendini.

    Yeni filmlerde görüşmek üzere!

    YanıtlaSil