17 Mart 2016 Perşembe

2016 Mart Ayı Okuduklarım

Özet Geç Şeysi : Okuduğum kitapları yorumlar ekleyerek, gelecekteki kendime not düşme amacıyla vakit harcadığım bu blogda; faydalanmak isteyenlere bir kaç fotoğraf ve puan ilavesi ile 2 ayda bir yayınlayacağım şekilde sunuyorum.
--------------------------------------




Ben Tek Siz Hepiniz - Hakan Bıçakcı
Hakan Bıçakcı, çağdaş Türk edebiyatının parlayan yıldızlarından. Yazarlık amacı olmadan aklına gelen hikayeleri içten biçimde anlatan Bıçakcı kitapları çok değişik atmosferleri bir arada barındırıyor. Genelde rüya- gerçek arasında gidip gelen hikayeleri benzerlik taşısa da kendi içerisinde bağımsız tatlar taşıyor. Özellikle ilk hikaye (nakavt) ve kapağa resmini veren kesik parmak hikayesine bayıldım. Her hikaye 5-6 sayfa sürüyor ve yolda kitap okuyanlar için mükemmel bir seçim gibi gözüküyor. Diğer kitaplarını sipariş verdim bile. Şiddetle tavsiye ediyorum.
8/10
 (Çağdaş Türk Edebiyatı en güzel örneklerinden) 
  






Kedi Beşiği - Kurt Vonnegut
Açıkçası hiç böyle bir kitap beklemiyordum. Çok okunan kitaplar genelde bana hitap etmez. Derinlik bulamam. Ancak bu sefer bambaşka bir dünyaya götürüyor Vonnegut. Mükemmel bir hikaye anlatımı var. Konu çok ilginç bir kere. Atom bombasını bulan bir dahi'nin çocuklarıyla ilgili araştırma yapan bir araştırmacıyla yola çıkan kitap, kimi zaman Bokonon felsefesiyle bizi tanıştırırken, kimi zaman modern dünya eleştirisi yer alıyor. Bazı olaylar bilim kurgu esintileri taşırken, çoğu durum bir durum trajedisini işaret ediyor. Başından sonuna kadar bir yolculuğa çıkıyorsunuz ve her karakterle birlikte yeni bir gerçek öğretiyor kitap.
Kısaca mükemmele yakın bir anlatımla birlikte inanılmaz bilgileri insana katıyor.
 9/10
(Ufuk açan kitaplardan, Baş yapıt!)




İyi Fikir Bulma Tekniği - James Webb Young
E-kitapların arasından yine bir yolculuk sırasında bitirmek üzere başladığım bu kitapta, reklam dünyasının dahi çocuğu olarak anılan James Webb Young'un hakkında yorumların bulunduğu ve yayınladığı ufak ama etkili yazılarının yeni bir çevrimine rastladım. İş geliştirme konularına yeni atanlara belki iyi bir başlangıç olabilir ama konuya aşina olanlar için kısaca batı cephesinde yeni bir şey yok : )
Bir kaç cümlesini not almama rağmen fazla bir şey katmadı kitap. 
 5/10
 (Vasat) 
  









Kitapla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder